7 legnépszerűbb online megjelenési forma vállalkozásod felfuttatásához

Itt az ideje, hogy stratégiailag fontos területeket foglalj le magadnak. Nézd meg, mik a legnépszerűbb hazai platformok, ahol követőket gyűjthetsz vállalkozásod számára.

#1 – Céges Facebook oldal

Miért érdemes céges Facebook oldalt létrehoznod vállalkozásod számára?

5,5 millió magyar van regisztrálva a Facebookon. A digitális lakosság 98,9%-a. Naponta megközelítőleg 4,5 millióan használják.

De miért fontos ez számodra?

A Facebook adatbázisában demográfiai és érdeklődési kör szerint vannak kategorizálva az felhasználók.

Ezekhez az adatokhoz / felhasználókhoz Te is hozzáférsz.

Nagyon nagy tévhit, hogy a Facebook, Google vagy egyéb más szolgáltató használata ingyenes! Ezeknek a platformoknak a használatáért a személyes adatainkkal fizetünk. Éppen ezért a Facebook kihagyhatatlan eszköze lett az online megjelenési felületeknek és marketing eszköznek.

Céges Facebook oldal indítása teljesen ingyenes. Nem kell hozzá kérni semmilyen engedélyt, attól lesz céges, hogy itt csak a vállalkozásoddal kapcsolatos információkat osztasz meg. Itt fogod gyűjteni a vállalkozásod érdeklődőit, követőit.

A Facebook oldalad segítségével tudsz létrehozni hirdetéseket / reklámokat, itt fogod megosztani a blog bejegyzéseidet, videóidat.

A privát Facebook oldalad maradjon meg személyesnek. Így nem fognak összekeveredni a családtagjaid, barátaid a vállalkoozásod iránt érdeklődőkkel.

TIPP: Sokan elkövetik azt a hibát, hogy elkészítik a céges Facebok oldalukat és egyből meghívják az összes ismerősüket, barátukat, rokonaikat, hogy kedveljék az oldalt. Ez nagyon nagy hiba!

Miért fontos, hogy NE hívd meg a barátaidat, rokonaidat, ismerőseidet, hogy kedveljék a céges Facebook oldalad?

Elkezded gyűjteni a Facebook oldaladon a vállalkozásod iránt érdeklődő személyeket. Később szeretnél mégnagyobb közönséghez eljutni, szeretnéd, hogy mégtöbb hasonló érdeklődési körbe tartozó emberhez eljusson a mondanivalód, ilyenkor szoktunk létrehozni hirdetést egy úgy nevezett “hasonmás” célközönséget. Azokra az emberekre célzunk, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek, mint a céges Facebook oldalad követői.

Gondolj csak bele: ha ezek a követők nagyja barátok, családtagok, akik csak azért követték be az oldalad, mert közeli kapcsolatban állnak veled, az oldalad hasonmás közönsége nagyon felhígult lesz. Valójában nem olyan emberekre készül el a célközönség, akik valójában a Te potenciális vásárlóid lehetnének.

Törekedj arra, hogy tényleg csak olyan emberek kedveljék az oldalad, akik potenciális ügyfeleid lehetnek, akik a Te célközönségedbe tartoznak.

TIPP: vegyél fel még egy embert, adminisztrátornak! Legyen az a párod, barátod, szülőd vagy gyermeked. Ha nem bízol senkiben, regisztrálj egy másik Facebook profilt és vedd fel a másodlagos fiókodat adminisztrátornak. Ha valami oknál fogva a privát oldaladat letiltja a Facebook, akkor nem fogsz hozzáférni a céges oldaladhoz sem.

Válassz a vállalkozásodnak megfelelő Facebook oldal kategóriát. Minden kategória az oldalon más és más alapadatok kitöltésére és alapfunkciók ellátására alkalmas.

Ezután adj egy szép URL-t (pl.: https://facebook.com/marketingkapitany) az oldaladnak (25 oldalkedvelő után lehetséges).

Kelleni fog egy jól mutató borító- és profilkép.

Töltsd ki az adatokat! Elérhetőség, cím, nyitvatartás, térkép, leírás a vállalkozásról, stb.

TIPP: Érdemes a leírást is minél részletesebben kitölteni, mert a Google a privát Facebook profilokkal szemben a céges FB oldalak tartalmát és bejegyzéseit indexeli, vagyis kereséskor megjelenik a Google találati listájában.

Ha ezekkel megvagy, már hívhatod is rá az ismerőseidet (ne feledd: csak olyanokat érdemes meghívni, akiknek releváns lehet a vállalkozásod), azonban amíg nincs tartalom rajta, csak névjegynek tudod használni.

Ha már van tartalmad, amit szívesen olvasna a célközönséged, akkor egy kis reklámmal megtámogathatod az oldalad. Hirdetési kampányok indításával gyűjthetsz mégtöbb látogatót, azonban óvatosan bánj vele, mert ha nem értesz hozzá, igen sok pénzt el lehet költeni eredménytelenül. Ez ügyben érdemes szakemberhez fordulni segítségért.

#2 – Facebook csoport

Facebook csoportot akkor érdemes létrehozni, ha azonos érdeklődésű embereket össze szeretnéd fogni. Jelentős szerepe a közöösségépítésben van. Míg egy Facebook oldal minden esetben nyilvános, addig egy Facebook csoport lehet nyílt, zárt, vagy titkos.

A nyílt csoportokban minden egyes bejegyzés megtekinthető anélkül, hogy csatlakoznál a csoporthoz. A zárt csoportban csak az láthatja a bejegyzéseket, akiknek a csatlakozását az csoport adminisztrátora engedélyezte, bárki jelentkezhet tagnak. A titkos csoport pedig nem jelenik meg a Facebook keresőjében, csak a tagok láthatják a tartalmakat és csak meghívásos alapon lehet valaki tag.

TIPP: Ugyanúgy, mint a Facebook oldalnál, itt is érdemes érdemes felvenni egy másik felhasználót adminisztrátornak.

Milyen esetben érdemes Facebook csoportot létrehozni?

Ha a szolgáltatásod / terméked alkalmas rá, hogy ügyfeleket egy közös érdeklődési körbe gyűjtsd, akkor érdemes csoportot használni.

Pl.: Ha informatikai szolgáltató céged van és jellemző az ügyfeleidre, hogy érdekli őket a felhős adatmentés és hatékony munkavégzés, akkor létrehozhatsz nekik egy csoportot, ahol a legújabb technológiákról tudnak beszélgetni, egymással kommunikálni.

Ha terméket vagy szoftvert értékesítesz, akkor létrehozhatsz egy csoportot az adott termék (vagy termék kategória) iránt érdeklődőknek, ahol segíteni tudják egymást a használatában, tanácsokkal láthatják el egymást.

Egyedül a szolgáltatásodtól / termékedtől és a fantáziádtól függ, hogy hogyan tudod a legjobban kihasználni a Facebook csoportok erejét.

Hogyan növeld hatékonyan közösségi oldalaid népszerűségét?

#3 – Instagram oldal

Az Instagram eredetileg egy fotómegosztó alkalmazásnak indult. Mostanra már igencsak kinőtte magát, felvásárolta a Facebook és üzleti lehetőséggé alakította át cégek számára.

Hozz létre Instagram profilt. Add meg a felhasználónevet, a vállalkozásod kategóriáját, rövid leírást, esetleg a weboldalad URL címét, majd kezdődhet is a tartalommegosztás.

Mivel az Instagram a Facebook tulajdona, így hirdetéseket a Facebook vállalkozáskezelőjében tudsz létrehozni.

TIPP: Az Instagram fiókodat össze tudod kapcsolni a céges Facebook oldaladdal, így bármelyik platformra kiteszel képet, az a másikon is megjelenik. Nem kell kétszer dolgoznod.

#4 – Blog oldal

A komolyabb kommunikációhoz szükséged lesz egy blogra, ahol rendszeresen tudsz cikkeket közzétenni a saját szakmai témádban.

Írhatsz blogot a Facebook oldaladon is, de ott egy idő után nehezebben lesz visszakereshető.

Mi azt szoktuk javasolni, hogy blogot a weboldaladon indíts, ne a Facebookon. Így ha valamiért a konkurencia bepanaszol és tiltanák a Facebook oldalad, akkor is ott lesz a weboldalad, ahol el tudod látni a követőidet hasznos tartalommal. Nem szabad mindent egy lapra feltenni, érdemes több csatornán kommunikálni.

#5 – Névjegy weboldal

Ahhoz, hogy igazán komolyan vegyék a vállalkozásodat, érdemes regisztrálni egy saját domain nevet (nem pedig Gmail-es címről dolgozni).

A névjegy weboldal nem más, mint egy olyan weboldal, ami épp csak annyi információt tartalmaz, ami bőven elfér egy oldalon. Ez az oldal általában röviden leírja a szolgáltatásodat, bemutatkozást, valamint megtalálhatók rajta a kapcsolatfelvételhez szükséges adatok.

Jó alapja lehet, ha később szeretnél készíteni egy komolyabb weboldalt.

#6 – YouTube csatorna

Ahhoz hogy létrehozz egy YouTube csatornád, mindeképp szükséged lesz egy Gmail-es címre.

Ha már van csatornád, ahol esetleg családi videók vannak feltöltve, azt javasoljuk, hozz létre egy úgynevezett Márkafiókot.

Miért lesz szükséges YouTube csatornára?

A YouTube a Google videómegosztó platformja. Azt érdemes lehet tudni, hogy a Google nincs túl jóban a Facebookal, hisz egymás konkurensei (nem kevés pénzt vett ki a Facebook a Google zsebéből).

Amikor készítesz egy videót, akkor azt egyből 2 helyre kell feltöltened. Egyszer a Facebookra, egyszer pedig a YouTube-ra.

Miért?

A Facebook szívesebben terjeszti a saját rendszerébe feltöltött videókat, így ha nagyobb organikus elérést szeretnél generálni a videódra Facebookon, akkor érdemes oda feltölteni.

Ugyanez a helyzet a másik esetben is. A Google jobban értékeli azokat az oldalakat, ahol a YouTube-ról van beillesztve a weboldalba, vagy a blogodba a videó. Így +1 apró lépést tettél meg annak érdekében, hogy keresőoptimalizálás terén előrébb soroljon a Google a találati listában.

TIPP: A YouTube a világ 2. legnagyobb keresője (a Google keresője után), így nem árt, ha ott is fent van a videód.

#7 – LinkedIn oldal

A LinkedIn a Microsoft tulajdonában lévő közösségi média. Igencsak hasonló a Facebook-hoz, azonban azt érdemes tudni, hogy ez a platform főképp üzleti kapcsolatok építésére / ápolására készült. Nagyon fontos lehet, ha például B2B (Business to Business) modellben dolgozol.

LinkedIn-en is létrehozhatsz hirdetési kampányokat adott célközönségre (pl.: Kor, beosztás szerint), azonban az jellemző, hogy az itteni CPC (Cost per Click, Kattintásonkénti költség) átlaga magasabb, mint a Facebookon és nehezebb kimagasló eredményeket elérni.

Összefoglalás

Összességében azt mondom, hogy minél több helyen vagy jelen a digitális térben, annál nagyobb az esélye, hogy rád találnak. Törekedj a folytonos kommunikációra, tanítsd a követőidet, adj nekik értéket / értékes tartalmakat, amikből tanulni tudnak.

Ofner Balázs

Ofner Balázs

Szia, Ofner Balázs vagyok a Marketing Kapitány alapítója. Köszi, hogy elolvastad a cikket! Ha valami nem tiszta vagy kérdés merült fel benned, nyugodtan írj nekem a [email protected] címre, igyekszem minél hamarabb megválaszolni!